Toeval

13 april 2019 - Kioto, Japan

Lekker geslapen in het stapelbed.vroeg op gestaan want ik wilde starten in de vismarkt bekend van de tonijn.Nu kon de tonijn zelf wel binnen komen zwemmen want het regende pijpenstelen dus de regenjas aan en gaan.In de ontbijtzaal een dame gesproken die met 6 jarig zoontje en man op vakantie zijn. Het voel me al op dat er veel gezinnen zijn. Komt ook dat Japan alles goed geregeld heeft dus weinig risico met de kids. Eerst richting de metro en dat is best een dingetje om te weten hoe en wat. Er zijn verschillen de maatschappijen en een kaartje kopen is al een ding. Ik koop dan maar een kaartje wat niet goedkoop of duur is dan komt het vast goed .voordeel is dat de poorten van zacht rubber zijn dus je loopt er zo doorheen. Maar Japanners zijn nette mensen dus ik wil me ook gedragen. Ik moet zeggen soms lijkt het of ik het snap maar dat is vaak heel kort. Uit eindelijk op de vismarkt terecht gekomen en natuurlijk  lekker gegeten. Ik was niet zwaar onder indruk maar kwam waarschijnlijk ook door de regen. S,middag de senso-ji tempel bezocht die volgens mij ook wel door de Japanners gewaardeerd wordt want het barst er van kymono verhuurwinkels en van dir verklede dames die daar in de regen rondwaden. Daarna was het tijd om mijn volgende slaapplek op te zoeken. Deze is geboekt bij een Japanse familie.

ik kom in een wijk terecht waar de beter betaalde Japanners wonen. Desondanks barsten ze niet van de ruimte want ik slaap met mij hoofd onder een tafel. S’avonds krijg ik bericht en wat blijkt het is van Stefan . Stefan heb ik twee jaar terug in Iran ontmoet en hij was een lange reis aan het  maken en is tenslotte in Australië terecht gekomen. Af en toe sturen we elkaar een appje. Hij had mijn reisbericht gelezen en zit ook in Japan! Dat is top na twee jaar! Dus afgesproken voor de volgende dag. Ik ben eerst naar Shibuya Crossing gegaan. Wat een drukte en gekte zeg maar! Het verbaast me dat er dan nog zoveel mensen met die rolkoffers rondlopen en dan nog shoppen of ze niet genoeg rommel hebben.volgens het Yoyogi-koen park bezocht wat dan lekker rustig is. Daar is ook de Meij-jingu tempel welke echt de moeite waard is.Daarna doorgegaan naar de wijk shinjuku waar ik Stefan ga ontmoeten. Echt super! Een leuke ontmoeting na zo,n tijd. Lekker gegeten en gedronken en bijgepraat. Bij het donker nog in een hoog gebouw geweest om foto,s te maken van Tokio .

ik heb de drukte van Tokio wel gehaald en een kaartje van de trein naar Kyoto gehaald .

1. Marianne:
    13 april 2019
    Je hebt dezelfde reactie als ik, klaar met de drukte van Tokio! Geniet van de rest ik hoop op beter weer voor je!
  2. Gerda de jong:
    13 april 2019
    Waat leuk Peter dat je iemand hebt ontmoet die je in Iran ook mee gesproken heb, nog veel plesier en geniet ervan.