Chateaudun ,Chartres

20 juni 2023 - Saint-Quentin-en-Tourmont, Frankrijk

Zoals elke morgen vroeg uit de veren om weer op de fiets te gaan. Dit Keer gaan we Charteaudun, dit is zo’n 45 km fietsen en we hebben daar een kamer in Ibisbudgethotel gehuurd. Ons plan was om de dag er op naar Chartres te gaan met de trein. Een rit van 60 km waardoor we een dag rustiger aan kunnen doen. We merken dat in dit gebied de fietspaden dunnen bezaaid zijn dus we meer langs de weg moeten fietsen. Belangrijks ook: de fietsen kunnen mee. De kamer in Charteaudun was precies wat het moet zijn, niet meer en niet minder. We hadden de fietsen in de gang gezet met het idee om als we gesetteld waren een plek voor ze te zoeken. Maar toen we uit de kamer kwamen waren onze fietsen weg! Dit was toch paniek.  De receptionist was druk bezig maar vroeg wat er aan de hand was. Hij liet ons nog even zoeken en vertelde toen dat hij ze een goede plek gegeven had. We gaan ze toch wat extra op slot zetten, want het is toch schrikken. In Charteaudun is op zich niet zoveel te beleven maar wij kwamen in een soort tuin terecht die super was dus daar hebben we ons goed vermaakt met hapjes en wijn.De volgende dag eerst lekker uitgeslapen en daarna de receptionist bedankt voor zijn goede zorgen en een ontbijt gezocht. Met de trein ging alles mooi. Er is een plek voor de fietsen en de reis duurde een uur. Chartres is een grote stad met een hoog en laag gedeelte. Echt leuk om doorheen te fietsen. Mooie gebouwen en oudheden. Onze appartement was super met balkon en uitzicht op de kathedraals een wasmachine! Echt lekker als je een tijdje van huis bent. Wandelend komen we op een plein waar eetkramen staan en bierbanken en tafels in het midden. Daar zijn we gaan eten en hebben een super leuke avond gehad met Franse tafelgasten.

1. Marianne:
    21 juni 2023
    Hoi! Zooo leuk om jullie verhaal te lezen! Groetjes van Marianne
  2. Gerda de jong:
    21 juni 2023
    een ketting om jullie fietsen, nog fijne fietsdagen