Tours en verder

17 juni 2023

Na een lekker ontbijt hebben we onze off-grid plek verlaten. We zijn langs de Loire verder gefietst en meerdere kastelen bekeken. Alles super aangegeven en veel mensen op de fiets die hier een week voor uitrekken. Mooi is het als zo’n kasteel echt midden in zo’n dorp staat. Een prachtige tocht gemaakt en na zo’n 70 km kwamen in Tours aan waar we een appartement met buitenplaats hebben geboekt.Het was net een omgekeerde escape room met code’s om er in te komen, maar midden in de stad echt een mooie plek. Het verbaast ons dat we elke keer weer zo iets leuks tegenkomen. Tours is een grote stad met veel studenten dus ook veel drinkgelegenheden. Het voelde bijna als Amsterdam aan qua drukte, maar erg gezellig. De volgende morgen gaan we eerst wat boodschappen doen omdat we naar een plaats gaan waar weinig tot niets is en we houden niet van honger, We hebben een tinyhouse in Saunay geboekt,het is een tussenstop omdat we daarna naar Vendome willen fietsen. Maar zo als vaak als je weinig verwachtingen hebt valt het mee. De eigenaresse had de mail niet geopend en ons dus niet verwacht maar dit was geen probleem. Alles werd geregeld en we hadden een zwembad voor ons zelf, en dat is best lekker na een flink stuk fietsen. Op het terrein was ook een boomhut en een ware cowboydorp als B&B ingericht. Een superplek in de middle of nohere.  De volgende morgen zijn naar vendome gefietst wat zo,n 35 km was dus een korte trip. Vendome is een leuke plek met veel oude gebouwen en straatjes en goed op toerisme ingespeeld. Ondertussen hebben we geleerd dat we zo rond 1300 moeten lunchen want dat is altijd een menuaanbieding. De bistro’s zitten dan ook vol met Fransen .Daar doen we graag aan mee. Een mooi mobilhome op de camping stond klaar voor ons en de   camping is 400 m van het centrum dus goed te lopen. S’avonds op een verlichte brug nog iets gedronken, nee Vendome is zo gek nog niet.

1. Simone:
    18 juni 2023
    Ziet er prachtig uit!
  2. Gerda de jong:
    18 juni 2023
    Wat een gezellige houten vakantiehuisjes en weer mooie foto's.