Karaoke

17 april 2019 - Koya, Japan

Na een bezoek aan Kurama heb ik de bus naar het path of philosophy gepakt. Hier heeft iemand zoveel gelopen dat hij er lang over na ging denken. Dat lukt daar ook wel want het is er lekker rustig en geen verkeer. Het pad loopt langs een kanaal en je kunt allerlei tempels en gebedshuizen bezoeken. Daarvan hebben ze niet te kort in Japan. Omdat er veel bomen in de bloei staan is het er prachtig. Toch wat honger gekregen dus richting de hostel gegaan. Ik heb daar een aantal gasten uit Australië ontmoet en dat klikt wel. Ze zijn luidruchtig maar best lekker gek. Nu ben ik van mening dat je in japan zeker een  karaokebar moet bezoeken, dus dat voorgesteld. Ze. Vonden het een goed plan en uiteindelijk zijn we met 15 man in een beetje louche kroeg terecht gekomen. Er zat van allerlei landen mensen bij: Australië ,Engeland ,Frankrijk,Canada ,Spanje, Zuid-Korea en een verdwaalde Hollander. Het was super! Luidkeels Queen,s dont stop me now brullen ABBA lady gaga enz. Er was een verkleedkast dus voordat je het wis liep je met een pruik rond en een of andere maffe jas. Ze waren allemaal tussen de 20 en 30 jaar dus ik was wel een beetje de klassenoudste. Maar we hadden dikke lol en eentje zei tegen me: als mijn vader dit zou doen zou ik me doodschamen. Ik heb het maar als een compliment opgevat. Heen waren we een aantal Japanse skaters tegen gekomen en deze waren nog steeds aan het oefenen. Prompt waren twee Aussies klaar voor een uitdaging en gingen liggen en riepen spring maar over ons heen! Er zat veel drank in dus waarschijnlijk had het niet uitgemaakt of ze geraakt zouden worden maar de Japanse skater was niet voor niet aan het oefenen en maakte een pracht van een sprong. Het werd een kort nachtje maar wel een leuke.

1. Gerda de jong:
    17 april 2019
    Leuk Peter dat je zoveel mensen uit verschillende landen ontmoet nog veel plezier.