Van start gegaan Biarritz-Medemblik

2 juni 2023 - Linxe, Frankrijk

Gisteren zijn we vertrokken. Het plan was er natuurlijk al heel lang en de voorbereidingen waren gedaan. De fietsen klaargemaakt,route was ongeveer bekend, fietsen naar Biarritz laten transporteren, vlucht geboekt, taxi geregeld. Alleen stond er maar 1 fiets in Biarritz! De transporteur had wel keurig gebeld dat het mis was gegaan maar toch een beetje jammer. Bij het hotel aangekomen bleek dat beide tassen wel waren gebracht maar de verkeerde fiets was daar neergezet. De fiets van Monique was er nog niet. Het contact met de chauffeur liep een beetje bijzonder, want de fiets werd rond 19.00 bezorgd maar toen Monique vroeg of hij een seintje wilde geven als hij er was Dat leek het hem erg lastig. Ik heb zoveel nrs in mijn telefoon! We besloten ons er niet druk over te maken. Te voet Biarritz ontdekt en dat is een leuke plaats. Veel Boulevard en wandelpaden langs het water. Ons eerste wijntje genomen en lekker genoten van de eerste vakantiedag. Rond 19.00 werden we toch gebeld door de transporteur Theo dat hij er was. Hij vroeg ook meteen of hij met ons mocht meeeten want alleen eten was niet zijn ding. Luisteren ook niet! Wat een verhalen en alles 1 richting. Wel lekker tapas gegeten. De volgende morgen de fietsen gepakt en op pad gegaan. Temperatuur is goed dus meteen in korte broek en shirtje vertrekken maar eerst goed smeren!  Richting Mimizan is het doel. De fietspaden zijn mooi en we fietsen veel door bossen heen en langs de kust. Het navigatiesysteem is nog geen succes maar de paden zijn goed aangegeven dus in combinatie met Googlemaps komen we er wel. Vandaag dus zo’n 80 km gefietst en in een leuk hotel in Linxe aangekomen.

1. Annemiek:
    2 juni 2023
    Leuk dat ik mee mag genieten!
  2. Marianne:
    Leuk! Geniet ervan!
  3. Martin en Sandra:
    2 juni 2023
    Leuk dat we mee mogen genieten van jullie mooie reis! Heel veel plezier en we zijn benieuwd naar wat jullie allemaal meemaken.
  4. Stefan:
    2 juni 2023
    Peter! Wat een tof avontuur! Succes en vooral genieten! Fijne reis.
  5. Marianne Quast:
    Hi Peter & Monique,
    Weer een mooi verhaal met de chauffeur en de fiets!
    Mooi plekje daar aan t water en al flink gefietst, Top🤗geniet ervan.
    Marianne
  6. Gerda de jong:
    3 juni 2023
    Heel veel fietsplezier en ik hoop dat jullie mooi weer hebben
  7. Annelies:
    3 juni 2023
    Super Peter dat we zo mee kunnen genieten van jullie fietsavontuur!
  8. Michel van Ophem:
    5 juni 2023
    Klinkt nu al leuk. maar ik ben blij dat ik dat stuk niet hoef te fietsen. Veel plezier.