Naar La Rouchelle

7 juni 2023 - Châtelaillon-Plage, Frankrijk

We krijgen berichten dat er gewacht wordt op teken van leven uit Frankrijk. Nog geen hulptroepen sturen! Het gaat heel goed. Wij zijn van Linxe naar Biscarrossa plage vertrokken. Het is de kunst om bij de start direct op de goede route te komen. Daar werkt de gps niet altijd in mee, soms gewoon een slecht bereik. Gelukkig hebben we ook een ouderwetse kaart en dan weten we de richting dat scheelt een heel stuk. We begonnen mooi door de bossen en we kregen gezelschap van een leuke hond. Dat was in het begin grappig maar na een stuk rijden dachten we toch wat nu? Om met een hond thuis te komen…Ook ging hij natuurlijk gezellig spelen met andere honden en die eigenaars keken of we nog wat gingen doen? Niet echt dus. De laatste eigenaar riep zijn hond Joris. Meneer Bakker kwam duidelijk bij ons uit de buurt en heeft de hond meegenomen en Jesse is weer bij zijn baasje. We fietsen richting het strand en daar is een een leuke surfcultuur. Al een paar keer geluncht in zo’n eettentje met alleen vega eten en van die mooie”geen gram teveel” dames dus met moet goed zijn, en dat was het! De rit was zo’n 90 km met veel bossen waar ook bosbranden zijn geweest, wat de tocht ook wel bijzonder maakt. Het ene moment fiets je door groen bos en daarna een lege vlakte met aangetaste bomen her en der. Uiteindelijk in ons hotel in Biscarrosse plage. S’avonds was er nog een optreden van bands via radiozender dus dat leek ons wel wat. Maar het gaat ieder jaar regenen verzekerde ze ons en dat klopte want het goot van de lucht dus hebben we een terras op gezocht en ons daar vermaakt. Voor de volgende dag hadden we een vakantiehuisje geboekt in Carcans plage een tocht van 85 km (als je alles in een keer rijdt) een huisje of appartement heeft onze voorkeur om dat je dan niet afhankelijk bent van restaurants of terrassen. Er zat wel een overtocht met een veerboot bij wat wel weer leuk was voor de afwisseling. Het was duidelijk een gebied voor de beter gefortuneerde bewoners. Prachtige huizen en allemaal dikke bakken. Op zondag laten ze deze zeker zien op een pleintje want het stond vol met de eigenaars er naast. Toch maar even afgestapt. Na de boottocht werd het fietspad wat eentonig en we moesten nog best een heel stuk. Op zich geen probleem alleen het begon te regenen en onweer gerommel klonk er en dat maakt het iets minder ontspannen. Uiteindelijk in ons huisje aangekomen en ik had bedacht dat er nog boodschappen moesten komen dus weer op de fiets naar de plaats zo’n 4 km terug en mijn telefoon was leeg maar dat zou geen probleem zijn. Heen ging goed maar terug toch een afslag gemist en vervolgens 1,5 uur rond gedoold met mijn boodschappen. Was ook bang dat Monique bezorgd was maar dat hoefde niet want ze zat lekker bij het zwembad en had me niet gemist.. Ik hoefde niet te koken.

1. Marianne Quast:
    7 juni 2023
    Super!, wat ziet het er allemaal goed uit Peter & Monique.
    Je ziet en maakt veel mee op de fiets, ik doe t jullie ( helaas) niet na.
    Zoveel km’s.
    8 juni 2023
    Mooie Foto's,
  4. Martin en Sandra:
    8 juni 2023
    Die Monique. Zo heerlijk ontspannend.
    Fijn dat je niet hoefde te koken🤣
    Leuk om jullie verhaal te lezen!
    We waren al bijna onderweg maar fijn om te weten dat jullie genieten .