Van de kust weg.

10 juni 2023 - Montreuil-Bellay, Frankrijk

Omdat we toch veel gefietst hadden besloten we een extra dag in La Rochelle te blijven. Alleen bleek onze geboekte appartement 12 km terug te zijn. Dat was eigenlijk niet de bedoeling maar was bij boeken niet opgevallen. La Rochelle was de moeite waard om daar langer te blijven. Een mooie stad aan de kust dus niets mis mee. Heerlijk door heen gewandeld lekker geluncht en er werden nog koopjes gescoord dus wat wil je nog meer. Ons appartement was weleens waar 12 km terug maar een ware verrassing. Mooie plek met zitjes voor en aan de achterkant en een privezwembad. De eigenaresse was werkzaam bij een bakkerij dus we kregen al brood voor de volgende dag. Lekker naar het stand geweest en daarna lekker gekookt en lang buiten gezeten want in een hotelkamer nooit lukt. De volgende morgen was de start wat lastig.  Een van de tassen van Monique vielen uit elkaar waardoor ze niet aan de bagagedrager gemonteerd konden worden. Het was te verhelpen maar dan alleen met het juiste gereedschap. Dus op de fiets en op zoek. Bij een fietsenverhuurder kon ik het lenen en het euvel was verholpen en we konden op pad. Nu gingen we echt van de kust weg en hadden een tent op een camping geboekt bij La Garette. De weg er naar toe was mooi en gevarieerd met dorpen en velden. Wat wel opvalt is de leegt in de dorpen, je merkt dat er weinig mensen leven en ziet er ook bijna geen mensen. Een terras pakken hangt echt van de tijd af, want ze zijn niet zo lang open. De camping is klein en aan een dorp, super leuk. De tent was luxe met wc en douche dus niets meer te wensen. De volgende dag eerst naar Niort waar we lekker hebben ontbeten en de stad bekeken. Daarna onze weg vervolgd naar Parthenay. Het wordt nu wel wat meer klimmen en dalen tijdens het fietsen en dat is best wennen. Die 60 km is daarom ook best een goede afstand. Nog even een regenbui op je hoofd en het feest is compleet. Maar Parthenay maakt veel goed, gezellig met live muziek en mooie terrasjes dus goed toeven.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Adrie & Marga:
    10 juni 2023
    Mooi hoor daar, succes met de heuveltjes🚴‍♀️
  2. Gerda de jong:
    11 juni 2023
    Goed voor de spijsvertering.😂
  3. Roel & Annelies:
    11 juni 2023
    Goed bezig hoor. Ook lekker mosselen gegeten zie ik. Geniet ervan.
  4. Relinda:
    12 juni 2023
    Het ziet er geweldig uit, wat een mooie reis! Veel plezier nog en succes met heuvel op rijden, gelukkig ga je daarna weer heuvel af :)
  5. Marianne Quast:
    12 juni 2023
    😘goed bezig 👍
  6. Amber:
    19 juni 2023
    Nu ben ik wel benieuwd naar de koopjes :)