De kust bereikt. Dieppe en richting België

25 juni 2023 - Middelburg, Nederland

s,morgens uit Rouwen vertrokken maar dit keer per trein. Er zijn te weinig goede fietspaden om de kust te bereiken. Dieppe is een leuke plaats aan de Normandische kust. Veel schreeuwende meeuwen  en een straatje vol kiezels. Wat we niet wisten is dat er al in 1942 de eerste Canadezen in Dieppe kwamen voor invasie. Niet echt gelukt maar wordt nog steeds gewaardeerd. We hebben een mooie etage in Dieppe waar we zelfs onze fietsen binnen mogen zitten omdat onze gastvrouw het niet vertrouwd, echt aardig! De   Volgende morgen fietsen we langs de kust, we hebben een plek gevonden in Qeunt. Net op een moment dat het gaat onweren staan we onder een brug! Een half uur wachten en we kunnen droog verder, echt mazzel. Qeunt is Ongeveer 60 km en dan gaan we een stuk met een stoomtrein uit eindelijk hebben we 85 km gereden met heel veel beklimmingen. De stoomtrein was leuk en mooi. Het was een zware maar mooie rit. De slaapplaats was bij een familie in een appartement is dat was goed geregeld. De volgende dag reden we richting Grevelingen. Daar hadden we een kamer gehuurd bij een hotel op het platte land. Het waren verbouwde paardenstallen en zagen er super uit. Grevelingen is een leuke stad met mooie stadswallen die je kan fietsen dus niets mis aan. S’avonds super lekker gegeten dus mooie herinneringen aan. Volgende morgen weer fris op pad richting Bray Dunes maar dan zitten we toch echt richting België. Het is een mooi fietspad wat goed is aangegeven dit is vaak best een probleem in Frankrijk. Bray Dune is een echte badplaats maar we kunnen al merken dat het bij België ligt want we horen meer Nederlands (Vlaams) en de aanbiedingen zijn in Frans en Nederlands. We hebben een etage bij een dame vlakbij het strand. S’avonds lekker bij het strand gezetten met borrel en nootjes. De volgende morgen op tijd op pad om richting Brugge te gaan. Na een 25 minuten fietsen zaten we al in België toch een dingetje dan voelt het echt of je richting huis gaat. Het fietspad was ook meteen weg en het leek of fietsen zonder fietspad was maar niets was minder waar. We kwamen op een perfect pad terecht en alles werd goed aangegeven. Best wel lekker na de speurtochten in Frankrijk. Brugge was natuurlijk super! Mooie stad met veel vertier en oudheid. Alleen maar genieten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marianne Quast:
    25 juni 2023
    Haha kort maar krachtig ! Nog even en weer thuis geniet ze nog even . Grtj Marianne
  2. Ed Sluiters:
    25 juni 2023