Onderweg naar huis

2 juli 2023 - Medemblik, Nederland

Het hotel in Brugge was goed maar ontbijten doen we lekker op het terras in Brugge en leuker kan je dag niet beginnen. Hierna weer op de fiets richting Middelburg en tot onze verbazing waren we om 11.00 in Nederland en arriveerden we in Sluis. Volgens mij Marcel Stroet hier vroeger vaak gezwommen had en stuurde hem wat foto's maar hij had hier geen actieve herinneringen aan. In Nederland was het meteen weer gebruik maken van de knooppunten en dat is wel lekker duidelijk. Middelburg is een prachtige stad waar we ons volop hebben vermaakt. De volgende dag via de deltawerken door Zeeland gefietst en Zeeland is echt mooi! De nacht werd in Vierpolder doorgebracht wat tegen Brielle aan ligt. De volgende morgen een pontje gepakt in Brielle en daarna de pont naar Maassluis, maar dat ging niet lukken want deze is nu failliet waardoor de tocht een stuk langer wordt. Dan komt erbij dat het aan de Botlek ligt dus geen leuke omgeving om door te fietsen. Daarom hebben we besloten om de bus te pakken die ingezet is als alternatief. uit eindelijk zijn we via omwegen bij onze bestemming Delft aangekomen. We hadden een mooi hotel aan de rand van Delft en konden zo mooi op de fiets naar de stad om deze te verkennen. De volgende morgen richting Utrecht en dat wordt dan ook onze laatste slaapplek van deze trip. Vanuit Utrecht is 90 km fietsen naar huis maar het is te kort om er nog een tussenstop te boeken. Fietsend langs de vecht zijn we in Amsterdam zuidoost aangekomen en daar een lekker Surinaams broodje gegeten. Monique werd bijna op de bon geslingerd omdat ze dwars door een markt fietste maar kwam er vanaf met een waarschuwing. Daarna echt richting huis via Purmerend richting Hoorn. Ons zelf nog getrakteerd op een mooi diner bij la mer ann in Oosthuizen en om 20.00 en 110 km verder die zat onze trip er op. Wij hebben ruim 1700 km gereden en alles mee gehad: geen lekke banden, nagenoeg geen regen,goede temperatuur en geen lichamelijke klachten. Frankrijk was echt leuk en de Fransen zelf ook. De gastvrijheid en hoffelijkheid in het verkeer was opmerkelijk. Leuk was ook dat iedereen je groeten op de fiets en dat was vanaf de grens  België direct over.De fietsen zijn weer schoongemaakt alles weer opgeruimd en we gaan weer te werk en we kunnen terugkijken op een mooi en bijzondere reis.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marianne Quast:
    3 juli 2023
    Mooie verhalen Peter & Monique super !!!
  2. Gerda de jong:
    4 juli 2023
    weer een mooi verhaal en mooie foto"s.