In Teheran beland.

22 maart 2017

In het vliegtuig begon Iran al te leven. Ik had twee Iraanse buren die met veel info en vragen bestookte . De een woonde al 24 jaar in Engeland en de anders studeerde in Canada . Bij het verlaten van het vliegtuig had ik twee telefoonnummers en een lift naar het hotel. Reza de instantcanadees regelde en lift van de familie. Het was een kleine auto die eigenlijk al vol was alleen moesten er nog 2 grote koffers en een rugzak in. Oh ja ook zijn broer en moeder want die haalde reza op. Er werd niet gemopperd zover ik weet en kwam keurig in het hotel aan. Super aardig!

De volgende morgen was ik rond 9.00 wakker en ik was een beetje in de war vanwege de tijd , het is nl 2,5 uur tijdverschil. Ik was bang dat de halve dag verslapen was. Gelukkig gaat je telefoon automatisch op lokale tijd. Met jachob een Duitse jongen ben ik Teheran gaan verkennen per metro. Het was echt leuk! Mensen die spontaan je welkom heten en alles van je willen weten. Het is Iraans nieuwjaar dus iedereen is in feeststemming . Bij een moskee zaten hele families in het zonnetje te picknicken en we werden uitgenodigd om soep mee te eten. Daarna liep vader mee om ons naar de metro zodat we niet zouden verdwalen . In de metro worden we aangesproken door een Iraans meisje van 20 die heel graag Engels wilde spreken. Dus dat moest gebeuren gelukkig voor haar is jachob goed in Engels want van mijn gebrabbel kan je weinig leren . Al met al een topdag! Morgen verder kijken in Teheran en s,avonds op de bus naar shiraz.

1. Annemiek:
    22 maart 2017
    Dat klinkt lekker enthousiast! Veel plezier
  2. Gerda de jong:
    22 maart 2017
    Fijn dat alles goed gaat en de reacties zo spontaan zijn. Gr. van ons.
  3. Michel:
    22 maart 2017
    Dat begint al leuk Pé. Top man.
  4. Ed:
    23 maart 2017
    Het begin kan al niet meer stuk Pe , mooi die spontane mensen !
  5. Annelies:
    23 maart 2017
    Wat een spontane ontmoetingen (en mooie foto's) en dat voor 1 dag!
  6. Adrie & Marga:
    23 maart 2017
    ziet er mooi uit, geniet ervan.
  7. Peter Commandeur:
    25 maart 2017