Yazd

28 maart 2017 - Yazd, Iran

Vandaag hebben we walkingtour met gids gedaan, door het oude gedeelte van Yazd. Het is een leuke plaats met veel kleine straatjes waar de muren uit leem bestaan. Maar hoe klein de straten ook zijn er moet gereden worden, dus af en toe even wegspringen. De gids vertelde veel dingen over de historie met al zijn sjahs en profeten dus heb eigenlijk niet op gelet. Wel zijn we ook op daken geweest om de windvangers te bekijken, wat een ingenieus systeem is om de huizen te verkoelen. In de middag ben ik zelf op pad gedaan en heb heerlijk geslenterd en mooi foto,s gemaakt . De mooiste was een portet van een oude dame, ik kwam haar in een steegje tegen en mocht een foto maken. Ook heb ik een paar foto,s gemaakt van werkplaatsen die dan openstaan. Op gegeven moment kwam ik een sportclub tegen en ik wist dat er een traditionele sport is met speciale oefeningen met een soort kegels. Deze was om 6 uur open dus er op af. Zelf nog even geoefend maar ik denk niet dat ik lid word. Later was het echte werk en was super om mee te maken.   Hierna lekker gegeten met wat gasten uit het pension boven op een dak. Al met al een mooie afsluiten van Yazd. Morgenochtend neem ik de bus naar Esfahan.

1. Gerda de jong:
    28 maart 2017
    Weer heel wat beleefd Peter en maar goed oefenen met die kegels, weer mooie foto's, gr.