Negin

28 april 2018 - Kashan, Iran

Vanuit de woestijn zijn we doorgereisd naar Esfahan. De mooiste stad van Iran. Een mooi hotel gevonden vlakbij het centrum, spullen op de kamer gelegd en op pad gegaan. Het werd ook tijd om je druk te maken over souvenirs dus de bazaar in. Bij de grote moskee is een groot plein met daar omheen een bazaar. Na het shoppen hebben we de spullen weggebracht en zijn we richting de brug gegaan. Helaas staat de rivier weer droog vanwege droogte. Wel zijn de bruggen weer prachtig verlicht en blijft het een plaatje. Vorig jaar ben ik de woestijn in geweest met een Iraanse familie en heb nog steeds kontakt. De volgende morgen om 10.00 hebben we een afspraak in de lobby van het hotel. Exact om 10.00 komt Negin met en vriendin ons ophalen. Als of ze ons echt gemist hebben! Wij zijn de hele dag op pad geweest met Negin en haar vrienden en ze hebben ons Esfahan laten zien. Aan het eind van de middag moesten we mee naar haar ouders thuis. Daar werd de tafel vol gezet voor een weeshuis en of we dat maar wilden opeten. Heel bijzonder terwijl ik ze een halve dag heb ontmoet. Zo gastvrij. Thuis gaan de hoofddoeken meteen af en komt de westerse kleding te voorschijn. Ook vertellen ze van hun plannen want ze willen uit Iran vertrekken. De vooruitzichten zijn slecht en er wordt weinig verandering verwacht . Al met al een bijzondere dag.