Muziek

29 april 2018 - Kashan, Iran

Het was vroeg vond Eva, om 6.00 stonden we in de busstation om naar Yazd te gaan. Maar dan zijn we tenminste niet de hele dag aan reizen kwijt . In Yazd een mooie kamer gevonden in het” friendly hotel” wat zijn naam eer aandoet. Daarna lekker door de steegjes van Yazd gedwaald en wat gegeten. Ik merk wel dat Eva wat moe wordt dus zal haar meer rust gaan geven van het staartje van de vakantie zal ook extra energy gaan kosten. We nemen zondag de nachtbus naar Teheran en dan gaan dinsdagochtend om 3.00 am met het vliegtuig. Zelf was ik de middag nog Yazd  en had het idee om een Iraans muziekinstrument te kopen. In een bazaar ontmoette ik een aantal jongens met gitaren en via Googletranslate vraag ik ze waar dit gekocht kan worden. Dit was niet uit te leggen dus de brommer werd gestart en ik moest achterop. Graag niet rijden als een iranier vroeg ik nog maar dat werkt blijkbaar niet. Ik heb me met twee handen vastgehouden en vaak gedacht “ nu worden we geplet”. Ook tegen het verkeer in was gewoon een optie, dus was ik blij dat we aankwamen. In Iran heb je altijd clusters van winkels ook hier waren meer winkels dus keuze. Na wat zoeken en telefonisch overleg met een vader die Engels sprak heb ik een citar gekocht. Terug een taxi gepakt maar moest wel zelf voor TomTom spelen want de man wist echt niet waar ik heen wilde. S’avonds heerlijk met Eva gegeten in een toproofrestaurant. Het was een topdag.

1. Annemiek:
    29 april 2018
    Geniet nog maar dubbel van de laatste dagen!
  2. Stefan:
    29 april 2018
    Ziet er vertouwd uit Peter! Goed hotel ook;) veel plezier nog!