Mannetjes in Iran

23 april 2018 - Rasjt, Iran

Waar ik me nog steeds over verbaas in Iran is waar toch altijd die mannetjes vandaan komen? Na een dag Teheran hebben we besloten om naar Rasht te gaan aan de Kaspische zee. Dus zijn we met de metro naar de busterminal gegaan. Ik kreeg het wel een beetje aan de stok met Eva want toen de metro aankwam was deze al erg vol.Maar volgens mij paste het nog wel dus duwde ik haar naar binnen en moest daarmee zelf ook erbij. Was alleen beetje vergeten dat we allebei gewapend waren met een fikse rugzak. Gelukkig zijn Iraniërs niet licht ontvlambaar . Eenmaal  uit de metrokomt er dus zo,n mannetje, waar moet je heen? Naar Rasht , een tweede mannetje Rashjt? Loop maar achter me aan ? Eva vraagt dit klopt toch niet? Loop maar mee zeg ik als het niet klopt lopen we weg. Maar niets aan de hand, de man heeft de hele weg Rashjt geroepen en inderdaad we lopen het kantoor uit met een ticket naar Rashjt . Na 5 uur in de bus komen we in Rashjt aan en ja hoor weer een mannetje. Waar moeten jullie heen? Centrum ? Ga naar masuleh daar heb je beter hostels. Ik weet er wel een. Nu stond dat dorpje wel op mijn lijstje dus doen! Na nog een flinke rit met een taxi komen we daar aan en ja hoor weer een mannetje. Jullie hebben gebeld? Niet dat wij wisten, ik heb een mooie plek voor jullie. Laat eerst maar eens zien, dan maken wij wel uit of hij mooi is. Hij brengt ons naar een prachtig kraakhelder appartement in het dorp. Masuleh staat op de Unesco erfgoedlijst en is een dorp wat tegen een berg is “geplakt”. De daken zijn ook vaak paden naar boven en er zijn veel stenen paden met kleine schuine kanten in het midden voor de kruiwagens. Niet makkelijk voor iemand met de typische “Botmanwalk” maar we hebben het overleefd. De volgende morgen heerlijk door het dorpje gelopen en ontbeten tussen de oude mannen van het dorp. Volgens Eva hadden ze niet meer als 12 tanden met zijn allen! In de loop van de middag onze spullen gepakt en naar Rashjt toegegaan. Dit was wel goed voor Eva haar ego! Veel dames vonden Eva erg mooi en moesten even aan haar zitten! Het is een leuke stad en we hebben een mooie avond gehad.

1. Anja:
    24 april 2018
    Mooie verhalen weer Peter! elke keer weer leuk om jullie avonturen mee te beleven, nog veel plezier in Iran
  2. Annelies:
    24 april 2018
    Leuk om te lezen, zo reizen we een beetje met jullie mee
  3. Roel:
    24 april 2018
    Mooie reis hoor. Veel plezier nog daar.