Darband

22 april 2018 - Teheran, Iran

Na onze eerste nacht in Teheran gaan naar het Goletan palace. We hebben gezelschap van Carolien en Vincent uit Frankrijk . We hebben ze in het hotel ontmoet en hadden het zelfde plan. Na een beetje zoeken hebben we het Paleis gevond na dat we eerst een politiebureau zijn in gelopen. Dat komt ook een beetje omdat ze overal ja op zeggen als ze niet snappen. In het golestan was het lekker rustig en we hebben een paar museums bekeken. Om nog een mooie foto van ons beide te hebben zijn we in kostuum gestoken. Een beetje zoals in Volendam .  Ik kan wel zeggen, we kunnen het hebben: De sjah met zijn dochter. Veel lol gehad. S,avonds zijn we uitgenodigd door Omid, de eigenaar van de kebabshop. Hij wil met ons Darband bezoeken, dit lig even voorbij Teheran in de bergen. Het is totaal anders. Veel trappen met overal restaurants en winkels en veel Iraniërs die daar komen eten. Voordat we er waren moesten we de vriendin van onmiddellijk ophalen,maar dit was wel in de spits. Wat een chaos! Omdat Carolien en Vincent ook mee gingen waren we met twee auto’s en moest er veelvuldig ingehaald worden. Iraniërs rijden motor maar dan met de auto, dus elke opening wordt benut ruimte of geen ruimte . Gelukkig zijn we goed aangekomen en hebben we erg gezellig gegeten met een shizapijp toe.